12:00 10.01.2025
Інклюзивно-ресурсний центр
З 2 по 10 січня 2025 року,
Привітання з Новим роком директора Інклюзивно-ресурсного центру.
Добра, світла й тепла – кожній домівці! Радісних усмішок – нашим дітям! Щастя – кожній родині! З прийдешнім Новим Роком! Хай буде мир у нашій рідній Україні!11:48 31.12.2024
Що таке корекційно-розвиткова робота та як її реалізовувати в освітньому процесі школи.
https://oplatforma.com.ua/article/1423-pr-ta-korektsyno-rozvitkov-zanyattyaм09:00 30.12.2024
Що таке сенсорний розвиток.
09:07 27.12.2024
ЯК ВІДБУВАЄТЬСЯ РОЗВИТОК ЗОРОВО-МОТОРНОЇ КООРДИНАЦІЇ
Зорово-моторна координація — це поєднання рухів та їх елементів під контролем зору в результаті одночасної діяльності зорового та рухового аналізаторів. У зорово-моторній координації виділяють три компоненти: зорове сприймання, дрібну моторику та зорово- просторову орієнтацію. Розвиток рухових і сенсорних здібностей дитини безпосередньо пов’язаний зі становленням когнітивних (пізнавальних) функцій мозку. Неабияку роль у пізнавальній активності дитини відіграє формування системи «око — рука» як становлення зорово-моторної координації. Безумовно, розвиток пізнавальної діяльності дитини залежить від ступеня сформованості багатьох фізіологічних систем організму, при цьому становлення системи «око — рука» є провідним в активному освоєнні дитиною навколишнього світу. Етапи формування: в період новонародженості першими «інстру- ментами», за допомогою яких дитина починає пізнавати й освоювати навколишнє середовище, стають смоктальний і хапальний рефлекси; у віці 2-х місяців немовлята вчаться хапати предмети, що випадково потрапили їм «під руку», й підносити їх до рота; на 3-му місяці життя дитина виявляє здатність захоплювати предмети, які трапляються на очі, і хоча ще важко сфокусувати очі на предметі, що знаходиться від неї на якійсь відстані, й домогтися точних, цілеспрямованих рухів рук, одного разу вона все ж захопить іграшку рукою; на 9-му місяці життя з’являється пінцетний захват (великий палець вже починає відігравати самостійну й активну роль: він відставлений і протиставлений вказівному, дитина вже більш координовано, більш акуратно двома пальчиками бере предмет). Це свідчить про те, що образ предмета почав активно керувати рухами руки і регулювати їх, тобто в дитини встановилася чітка зорово-моторна координація й система «око — рука» працює оптимально. Завдання зорово-моторної координації: формувати навички слідкувати за предметами, що рухаються, та за рухами власних рук; не спускати з ока зоровий стимул; розвивати моторику й тактильні відчуття; розвивати графічні навички. У кого виникають проблеми зорово-моторної координації? Тривалий і проблемний розвиток зорово- моторної координації помічають у дітей із порушеннями зору. Він зумовлений розладами зорової системи. У дітей із розладами рухової системи, дрібної моторики, як складової зорово-моторної координації. У дітей із порушенням просторових уявлень. У дітей із ЗПР і вадами мовлення. У чому проявляється несформованість зорово- моторної координації? Вона може проявлятися під час оволодіння навичками самообслуговування: дошкільнята із запізненням засвоюють такі вміння й навички, як за- стібання та розстібання ґудзиків, застилання ліжка, шнурування черевиків На заняттях із фізкультури діти не можуть запам’ятати завдання, виконувати рухи з м’ячем, неточно виконують рухи з різних видів ходьби, стрибків. Багатьом дітям важко виконувати завдання з малювання: рухи рук у них скуті, невпевнені, зображені лінії часто хаотичні; немає точності напрямку руху руки; не вміють зображувати предмет. Що робити? Передусім формувати захват предмета (підтягувати його до себе та відштовхувати) — розвивати моторику кисті руки — розвивати тактильні відчуття — навчати елементарному самообслуговуванню (утримання хліба, ложки, чашки; стягування речей з муляжу, тіла тощо). Надалі вдосконалювати ці дії: вчити діяти з предметами, дотримуючись принципу: від пасивних до активно-пасивних і до активних самостійних дій. Поступово здійснити перехід від дій із предметами до дій із картками.14:05 23.12.2024
Інклюзивно-ресурсний центр відвідав Святий Миколай.
Святий Миколай – улюблене свято дітвори, адже, окрім подарунків, він приносить в кожну оселю надію та справжні дива. І тому Любешівський Інклюзивно-ресурсний центр, запросив Святого Миколая на розважальний захід для дітей з особливими освітніми потребами. Головною метою заходу було подарувати дітям хоча б краплинку щастя і справжнього передноворічного дива, людяності та турботи. Усі учасники отримали гарний настрій, приємні та незабутні враження. Кожна дитина отримала подарунки від Мальтійська служба допомоги та Тетяна Бартошик. Щиро дякуємо благодійникам, спонсорам за те що не забуваєте про наших , діток, адже хто як не вони вірять в дива.14:00 06.12.2024
Порадник для керівників ЗЗСО
14:36 18.11.2024