Звіт про хід виконання у 2022 році Комплексної програми розвитку освіти
ІНФОРМАЦІЯ
про хід виконання у 2022 році Комплексної програми розвитку освіти
Любешівської селищної ради на 2022-2026 роки
Комплексна програма розвитку освіти Любешівської селищної ради на 2022-2026 роки затверджена рішенням селищної ради від 07.12.2021 року № 17/7 (далі – Програма), внесено зміни до Програми рішенням селищної ради від 12.05.2023 року № 41/3.
Управлінням гуманітарної політики спільно із закладами дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти постійно проводиться цілеспрямована робота щодо виконання завдань та відповідних заходів, зазначених у Програмі, з метою забезпечення стабільного розвитку освіти на території селищної ради.
Заходи Комплексної програми розвитку освіти Любешівської селищної ради складаються із таких розділів та підрозділів:
І. Дошкільна освіта.
ІІ. Загальна середня освіта:
1. Вчитель.
2. Робота з обдарованою учнівською молоддю.
3. Розвиток психологічної служби.
4. Розвиток і функціонування української мови.
5. Соціальний захист здобувачів освіти (учнів) пільгових категорій.
ІІІ. Позашкільна освіта.
ІV. Робота Інклюзивно-ресурсного центру з дітьми з особливими освітніми потребами.
Основним пріоритетом Програми є утворення єдиного освітнього простору в межах територіальної громади, пошук ефективних шляхів підвищення якості освітніх послуг.
Крім того, реалізація Програми створює умови для дотримання державних стандартів освіти, сприяє удосконаленню діяльності закладів освіти селищної ради, стимулює розвиток творчого потенціалу педагога, підвищення його професійної майстерності, розвиток здібностей дітей та молоді у сфері освіти, культури, фізичної культури і спорту, технічної та іншої творчості, заохочення й підтримки обдарованих і талановитих дітей та ін.
Дошкільна освіта
Введення в Україні воєнного стану позначилося на всіх сферах людського життя. Особливих змін зазнала освітня галузь, зокрема дошкільна.
Дошкільна освіта є обов’язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні. Для забезпечення конституційних прав і державних гарантій щодо доступності здобуття якісної дошкільної освіти дітьми дошкільного віку в умовах воєнного стану у 2022 році збережено мережу ЗДО: 23 заклади дошкільної освіти, у тому числі – 8 із короткотривалим режимом перебування дітей.
З урахуванням дії правового режиму воєнного стану, відсутності можливості створення безпечного середовища для учасників освітнього процесу всі заклади дошкільної освіти з 11.03.2022 р. по 04.11.2022 р. включно перебували на простої (наказ Управління гуманітарної політики від 10.03.2022 р. № 35-од).
З-поміж актуальних питань в умовах воєнного стану на початку 2022/2023 н.р. найважливішим постало питання організації освітнього процесу для дітей передшкільного віку (5-6 років). Відповідно до наказу Управління гуманітарної політики від 04 листопада 2022 року № 189-од з 07 листопада 2022 року було частково виведено з простою директорів та педагогічних працівників закладів дошкільної освіти Любешівської селищної ради, сформовано на базі ЗДО групи у складі дітей п’ятирічного віку з метою забезпечення із 07 листопада реалізації освітнього процесу за допомогою дистанційної форми для вихованців старшої вікової категорії з урахуванням безпекової ситуації та дотриманням вимог Санітарного регламенту.
З 07 листопада 2022 року у закладах загальної середньої освіти згідно наказу УГП від 04.11.22 року № 188-од почали функціонувати групи з підготовки дітей п’ятирічного віку до навчання в школі в тих селах, де відсутні заклади дошкільної освіти (у 2022-23 н.р. – 9 груп, 43 дитини). Навчання дітей проводилося виключно з використанням дистанційних технологій і тривало до 10 червня 2023 року.
Якісна освіта залежить від професійної майстерності та компетентності педагогів. Упродовж 2022 року педагоги закладів дошкільної освіти підвищували професійний рівень шляхом самоосвіти, проходження курсової перепідготовки при ВІППО, вивчали окремі аспекти дошкільної освіти, формували стресостійкість через участь у дистанційному форматі у всеукраїнських та обласних семінарах-практикумах, вебінарах від цифрового видавництва MCFR, майстер-класах за різними професійними темами.
З метою підвищення результативності освітнього процесу в закладах дошкільної освіти працівниками комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» упродовж звітного періоду було проведено засідання професійних спільнот. Зокрема, проведено навчання для педагогічних працівників ЗДО щодо використання Meet в освітньому процесі, особливостей використання додатків Google під час занять та впровадження нових педагогічних технологій. З директорами ЗДО проведено онлайн зустріч, під час якої детально проаналізовано діяльність ЗДО в умовах реформування дошкільної освіти та використання інноваційних методик у роботі з дітьми.
Загальна середня освіта
На виконання Комплексної програми розвитку освіти Любешівської селищної ради та з метою забезпечення професійного зростання педагогів упродовж 2022 року було організовано та проведено ряд методичних заходів, на яких розглядалися питання впровадження Державних стандартів початкової та базової середньої освіти, Концепції «Нова українська школа», професійних стандартів та оновлення змісту і форм професійної діяльності педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти (підрозділ 1. Вчитель). Заходи (вебінари, практичні інтенсиви, методичні панорами, вебінар-презентації, засідання педагогічної майстерні, SWOT-аналіз з використанням віртуальної дошки Jamboard та ін..), проведені працівниками Центру професійного розвитку педагогічних працівників, були спрямовані на підвищення фахового рівня педагогів, особливо тих, які працюють у 5 класах.
З керівниками ЗЗСО та педагогічними працівниками усіх освітніх галузей неодноразово було детально опрацьовано модельні програми та методичні рекомендації з навчальних предметів, проаналізовано особливості викладання у 5 класі, опрацьовано підходи до оцінювання навчальних досягнень п`ятикласників, критерії оцінювання, розглянуто особливості заповнення класного журналу, Свідоцтва досягнень та розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Акцент було зроблено на особливостях дистанційного, змішаного навчання, використанні перевернутого навчання як різновиду змішаного навчання. З учителями початкових класів було проведено заходи щодо особливостей формувального оцінювання в НУШ, використання освітніх платформ, інтернет сервісів, різних форм, інтерактивних вправ у роботі з учнями, особливо в умовах дистанційного навчання та воєнного стану.
Традиційно педагогічну спільноту Любешівської ТГ було представлено на конкурсі «Вчитель року», який проводиться щорічно з метою підвищення престижності професії вчителя, виявлення та підтримки талановитих педагогічних працівників. Так, Петрик Н.І., учитель біології ЗЗСО «В`язівненська гімназія», взяла участь в обласному етапі конкурсу, пройшла у відбірковий тур та стала кращою в номінації «Вчитель-майстер». На відрядження вчительки для участі в обласному етапі конкурсу було використано 1828,06 грн.
З метою забезпечення результативності учасниці обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» в номінації «Біологія» працівниками Центру надавався методичний супровід під час усіх випробувань конкурсу.
На обласну виставку дидактичних і методичних матеріалів «Творчі сходинки педагогів Волині» у 2022 році було представлено 18 робіт. Результати є високими, автори 10 робіт (а це 56 %) мали призові місця на обласній виставці, зокрема: двоє педагогів вибороли І місце, двоє – ІІ місце, шестеро педагогів – ІІІ місце. В числі переможців п’ятеро – директори та заступники ЗЗСО.
У зв`язку із запровадженням воєнного стану захід із вшанування кращих працівників освіти, присвячений Дню працівників освіти, не проводився. З метою підвищення ролі вчителя кращі педагогічні працівники були заохочені грошовими винагородами за призові місця, зайняті у різноманітних конкурсах. У 2022 році було відзначено 36 педагогічних працівників на загальну суму 5360,00 грн.
Серед головних напрямів діяльності відділу освіти є пошук та підтримка обдарованих учнів, створення умов для розвитку їх здібностей, сприяння широкому залученню школярів до персональної чи командної участі в олімпіадах, конкурсах, змаганнях інтелектуального, мистецького, технічного, спортивного напрямків. Протягом 2022 року оновлено банк даних обдарованих дітей в закладах загальної середньої та позашкільної освіти громади (підрозділ 2. Робота з обдарованою учнівською молоддю).
Через епідемічну ситуацію, пов’язану з поширенням COVIDу, а потім військову агресію рф, з метою зменшення ризиків завдання шкоди життю і здоров’ю здобувачів освіти та керуючись інтересами батьків, у 2022 році І-й та ІІ –й етапи всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у закладах освіти та на рівні громади очно не проводились.
У період карантину та воєнного стану здобувачі освіти стали активними учасниками обласних, Всеукраїнських та міжнародних дистанційних конкурсів, олімпіад, ігор, зокрема: «Соняшник», «Бобер», «Геліантус», «Гринвіч», «Безпечний інтернет», «Sunflower», «Олімпіс 2022» та інш. Користувалися популярністю онлайн конкурси та олімпіади на освітніх порталах «На Урок», «Всеосвіта».
Незважаючи на дистанційну форму навчання та проведення конкурсів у онлайн формі, у 2022 році здобувачі освіти вибороли на всеукраїнському рівні в предметних Інтернет-олімпіадах 529 перемог. Активну участь взяли в Інтернет-олімпіадах з математики, української мови та літератури, географії, біології, інформатики, з предметів початкової школи на освітніх платформах «На Урок», «Всеосвіта» та продемонстрували високий рівень знань учні таких закладів: Люб’язівського, Ветлівського та Гірківського ліцеїв, Лахвичівської гімназії. Поліщук Тарас, учень 10 класу ЗЗСО «Залізницький ліцей», взяв участь у Волинській учнівській Інтернет-олімпіаді з інформатики, виборов перемогу, нагороджений дипломом ІІІ ступеня.
Високі результати здобули учні також у конкурсах-захистах МАН, творчих конкурсах, фестивалях-конкурсах, турнірах та спортивних змаганнях, що проводилися у дистанційному форматі, зокрема: на обласному рівні – 67 перемог, на всеукраїнському – 132, на міжнародному - 39.
Упродовж січня-лютого 2022 року у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Волинського відділення Малої академії наук, що відбувся в онлайн-режимі за новою структурою, взяла участь Ганіч Юлія, учениця ЗЗСО «Ветлівський ліцей», яка посіла ІІ місце.
Активну участь взяли здобувачі освіти ЗЗСО Любешівської селищної ради в обласному конкурсі «Новорічна композиція», де вибороли серед громад І загальнокомандне місце, здобувши 11 перемог у номінаціях: «Український сувенір», «Сюжетна композиція», «Новорічна композиція», «Новорічна картина чи колаж», «Стилізована ялинка», «Новорічний подарунок». Роботи переможців були надіслані на участь у Всеукраїнському новорічно-різдвяному конкурсі «Новорічна композиція», четверо з них зайняли І-ІІІ місця.
На обласному зльоті учнівських лісництв Гран-прі здобуло В`язівненське учнівське лісництво (керівник Петрик Н.І.) та вибороло ІІІ місце на Всеукраїнському зльоті за високий рівень представленої лісогосподарської та дослідницької роботи. Також на обласному зльоті І місце здобуло шкільне лісництво ОЗЗСО «Любешівський ліцей» (керівник Шептур Л.С.). Крім того, вихованці Любешівського шкільного лісництва Жилко Роман, Фесик Борис, Клубук Софія стали переможцями обласного етапу Всеукраїнської акції «Ліси для нащадків». В обласному етапі Всеукраїнського конкурсу малюнків на військово-патріотичну тематику «За нашу свободу» учні закладів освіти здобули чотири перемоги (два дипломи ІІ ступеня, два дипломи ІІІ ступеня), а на Всеукраїнському етапі – 2 перемоги. Вихованці ЗЗСО «Судченський ліцей» вибороли ІІІ місце на обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Квітуча Україна» та посіли ІІ місце на всеукраїнському етапі.
П`ять перемог вибороли вихованці ЗЗСО Любешівської селищної ради на обласному етапі заочного Всеукраїнського родинного конкурсу «Український коровай». В обласній виставці – конкурсі декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» отримали дві перемоги ( дипломи І та ІІІ ступеня). Грамотою управління освіти і науки нагороджено ученицю ЗЗСО «Гірківський ліцей» за пошуково-дослідницький характер роботи в галузі природничих дисциплін на обласному етапі біологічного форуму «Дотик природи». Активну участь взяли учні в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу на написання есе «Війна за Свій шлях» (дитячий погляд), Томашук Ірина (ЗЗСО «Бірківський ліцей») та Домарацька Діана (ЗЗСО «Деревківський ліцей») стали лауреатами. Вихованці ЗЗСО «Бірківський ліцей» вибороли три І місця на обласних етапах Всеукраїнських конкурсів «Вчимося заповідувати» та «Осінні барви золоті». Диплом ІІІ ступеня здобула Семенюк Анна, вихованка ЗЗСО «Великокурінський ліцей», в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт «Юний дослідник» та диплом І ступеня в обласному еколого-натуралістичному поході «Біощит».
У Євроконкурсі Всеукраїнського фестивалю до Дня Європи «Єврофест-2022» (заочний/онлайн формат) вдало виступили вихованці ОЗЗСО « Любешівський ліцей» (дипломи переможців). Терещук Катерина, учениця Деревківського ліцею, стала переможцем Всеукраїнського онлайн-флешмобу «Мій святий Миколай носить форму ЗЗСУ». Високі результати показали учні Люб’язівського та Бихівського ліцеїв (по одному І місцю, та по два ІІ місця), Березичівського ліцею (ІІ місце) у Всеукраїнському конкурсі дитячої творчості «Чарівна осінь». Переможцями Всеукраїнського інтернет-конкурсу «З Україною в серці!» стали семеро школярів: Люб’язівського (дипломи І, ІІ ст.), Ветлівського (диплом І ст.), Судченського (диплом ІІ ст.) ліцеїв, Лобненської (диплом І ст.) та Мукошинської (2 дипломи ІІІ ст.) гімназій. Також слід відзначити перемоги вихованців Бихівського, Люб’язівського та Седлищенського ліцеїв, Лобненської гімназії у Всеукраїнському конкурсі дитячої творчості «Мій домашній улюбленець» та Деревківського і Любешівського ліцеїв у дистанційній Всеукраїнській виставці-конкурсі «Барвистий світ домашніх улюбленців».
Вагомими є перемоги учнів і в міжнародних конкурсах: двотуровому фестивалі-конкурсі мистецтв 2022-онлайн, екологічному конкурсі «Душа села», фестивалі-конкурсі учнівської та студентської творчості "Змагаймось за нове життя!" та інших.
7 грудня 2018 року на сесії селищної ради було затверджено Положення про порядок призначення стипендії Любешівської селищної ради «Кращий учень року». Відповідно до розпорядження Любешівської селищної ради № 117 від 27 липня 2021 року «Про призначення стипендії Любешівської селищної ради «Кращий учень року» у 2022 році з 01.01.2022 по 31.08.2022 року стипендію у розмірі 300 грн. отримували три здобувачі освіти: Гарманюк Софія ( ЗЗСО «Березичівський ліцей»), Кух Мар’яна (ОЗЗСО «Люб’язівський ліцей»), Муравський Едуард (ЗЗСО «В’язівненська гімназія»).
Відповідно до розпорядження Любешівської селищної ради № 108 від 02 серпня 2022 року «Про призначення стипендії Любешівської селищної ради «Кращий учень року» з 01 вересня 2022 року теж трьом здобувачам освіти було призначено щомісячну стипендію у розмірі 300 грн. за особливі успіхи: у реалізації набутих знань – Василюк Тетяні (ЗЗСО «Бірківський ліцей»), у науково-дослідницькій та пошуковій діяльності – Шептур Вікторії (ОЗЗСО «Любешівський ліцей»), у мовно-літературній діяльності - Турко Святославу (ЗЗСО «Бихівський ліцей»). Протягом 2022 року виплачено на стипендії селищної ради 10800 грн.
В умовах воєнного стану гостро постала проблема системного та якісного надання психологічної допомоги всім учасникам освітнього процесу (підрозділ 3. Розвиток психологічної служби).
З метою удосконалення роботи та розвитку професійних компетентностей фахівців психологічної служби відділом освіти спільно з ЦПРПП в закладах загальної середньої та дошкільної освіти було проведено щорічний конкурс авторських програм практичних психологів та соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми», в якому взяло участь 5 фахівців. Роботи переможців І етапу конкурсу було надіслано на обласний етап конкурсу, у якому програми фахівців отримали високі результати: Шпанчук Надія, соціальний педагог ЗЗСО «Березичівський ліцей», зайняла І місце у номінації «Соціальні педагоги», Ємченко Тетяна, практичний психолог Любешівського ЗДО № 3, посіла ІІ місце у номінації «Практичні психологи».
Відділ освіти, ЦПРПП сприяють взаємодії практичних психологів ІРЦ та фахівців психологічної служби ЗЗСО, ЗДО в системі психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами шкільного віку в умовах інклюзивного навчання. З учасниками професійної спільноти «Школа управлінського зростання» (директори ЗЗСО, заступники директорів) Центром ПРПП та ІРЦ спільно було проведено вебінар «Особливості формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору», у ході якого запропоновано матеріали, що стосуються особливостей інклюзивного освітнього середовища, роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, ведення відповідної документації, вивчення цього питання під час самоаналізу діяльності закладу освіти та інституційного аудиту.
З метою піднесення у молодого покоління престижу до української мови і літератури, підвищення рівня загальної мовної культури школярів, виховання в них почуття гордості за свій народ, любові до рідного краю та вшанування письменників України здобувачі освіти у дистанційному форматі залучались до участі у творчих мовно-літературних конкурсах (підрозділ 4. Розвиток і функціонування української мови). Результатами є перемоги дітей на обласному, всеукраїнському та міжнародному рівнях. Так, у Міжнародному фестивалі-конкурсі учнівської та студентської творчості імені Марії Фішер-Слиж "Змагаймось за нове життя!", присвяченого Лесі Українці, школярі ЗЗСО В’язівненської та Цирської гімназій, Седлищенського та Березичівського ліцеїв здобули 7 перемог, а саме: 2 учні здобули перше місце, 2 учні – друге місце, 3 учні – третє місце, учениця Ветлівського ліцею відзначена подякою. Учениця Люб’язівського ліцею Кух Мар’яна виборола І місце у Всеукраїнському творчому конкурсі «Мій Шевченко». Активною була участь здобувачів освіти Любешівського ліцею у Всеукраїнському конкурсі молодих читців на краще читання поетичного чи прозового твору до Дня Збройних сил України, десятеро з них зайняли призові місця. Три дипломи здобули вихованці БДЮТ в обласному заочному етапі Всеукраїнського конкурсу «Чисті роси» у номінації «Літературна творчість».
З метою популяризації покращення вивчення української мови ЦПРПП було проведено вебінари, творчі засідання. Кращий досвід учителів-філологів презентовано під час онлайн заходів, на сайті Управління гуманітарної політики, у мережі «Фейсбук», під час проведення обласних та всеукраїнських методичних заходів.
У зв’язку з воєнними діями та з метою підтримки внутрішньо переміщених осіб упродовж двох місяців щотижня для переселенців проводилися заняття з української мови, під час яких діти та дорослі мали можливість покращувати знання з рідної мови, писали диктанти, брали участь у мовно-літературних вікторинах, заняттях з елементами тренінгу. Були проведені творчі зустрічі дітей та дорослих з місцевими поетами, у тому числі педагогами. Крім того, у межах Любешівської селищної ради (смт Любешів) було проведено презентацію збірки Героя України Тараса Матвіїва «Мої думки. Ритмопроза», до участі в якій було залучено педагогічних працівників закладів освіти.
Заходами Програми (підрозділ 5. Соціальний захист здобувачів освіти (учнів) пільгових категорій) передбачено надання одноразової грошової допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку. Протягом 2022 року чотирьом дітям даної категорії виплачено таку допомогу у розмірі по 1810 грн. на загальну суму 7240 грн. Також передбачено надання грошової компенсації за придбання шкільної форми дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, які навчаються у закладах загальної середньої освіти. У 2022 році дану компенсацію отримали 26 учнів даної категорії на загальну суму 54600 грн.
Позашкільна освіта
Відповідно до Закону України «Про освіту» позашкільна освіта є невід’ємним складником системи освіти, яка створює додаткові можливості для духовного, інтелектуального і фізичного розвитку дітей.
Станом на 01.01.2022 року у Будинку дитячої та юнацької творчості Любешівської селищної ради функціонували 34 групи, у яких навчалися 474 вихованці. Працювали 2 групи на базах ЗЗСО «Великокурінський ліцей», «Ветлівський ліцей». Освітній процес здійснювався за такими напрямами:
- науково-технічний – 6 груп, 77 вихованців;
- художньо-естетичний - 24 групи, 337 вихованців;
- фізкультурно-спортивний – 3 групи, 45 вихованців;
- еколого-натуралістичний – 1 група, 15 вихованців.
В умовах воєнного стану відповідно до наказу Управління гуманітарної політики від 10.03.2022 р. № 35-од у БДЮТ з 11.03.2022 р. по 31.08.2022 р. було оголошено простій.
Відповідно до проколу № 9 від 15.08.2022 року позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Камінь-Каширської РВА, на виконання наказу Управління гуманітарної політики № 124-од від 29.08.2022 року з 01.09.2022 року усі працівники БДЮТ виведені із простою. З метою реалізації освітнього процесу та врахування безпекової ситуації навчання в БДЮТ розпочалося в дистанційному форматі та проводилося за Типовими навчальними програмами, які затверджені чи схвалені МОН України.
Станом на 15.09.2022 року у БДЮТ працювало 35 груп (24 гуртки), у яких навчалося 396 вихованців, із них: 242 дівчини, 154 хлопці. Середня наповнюваність у групах – 11 вихованців. Гуртки працювали за такими напрямами:
- науково-технічний – 9 груп, 90 вихованців;
- художньо-естетичний - 21 група, 241 вихованець;
- фізкультурно-спортивний – 4 групи, 55 вихованців;
- гуманітарний – 1 група, 10 вихованців.
Організацію освітнього процесу забезпечували 16 педагогів, з них: 11 –основні працівники, 5 – сумісники.
У 2022 році гуртки закладу позашкільної освіти відвідували діти із таких сіл Любешівської селищної ради: Березичі, Проходи, Зарудчі, Вязівне, Заріка, Селісок, Залізниця, Великий Курінь, Воля Любешівська, Седлище, Судче, Підкормілля, Хоцунь.
Протягом звітного періоду вихованці гуртків різних напрямів позашкільної освіти брали участь в онлайн форматі у різноманітних конкурсах, виставках, змаганнях. Як результат, отримали такі досягнення: на всеукраїнських конкурсах – 3 перемоги, на обласних – 9. Найактивніші вихованці позашкільного закладу – Пасевич Юлія, Понікарчик Христина, Петрик Євгенія, Любчик Ярослав, Трушик Антон, Кух Дарина, Чубейко Дарина.
Протягом 2022 року вихованці фізкультурно-спортивного гуртка «Східні єдиноборства» (керівник Смаль С.А.) брали активну участь в обласних, всеукраїнських змаганнях. Михалик Артем, Василюк Олександр стали переможцями обласних змагань з класичного боксу та чемпіонами України з Французького боксу САВАТ серед дорослих юніорів та юнаків і нагороджені золотими медалями, дипломами, подарунками. Михалик Артем став призером України з кікбоксингу та виконав по двох видах спорту норматив кандидата в майстри спорту. Хлопці є членами збірної команди області.
У 2022 році педагоги БДЮТ проводили майстер-класи дітям внутрішньо переміщених осіб: «Плетіння тризуба бісером» (Петрик О.Є), «Виготовлення патріотичного браслета стрічкою» (Кондрацька О.В.), «Лялька - мотанка – символ української духовності» (Любчик А.Г.).
Обсяг фінансування БДЮТ по Програмі за 2022 рік становить 1500.00 грн., із них:
- 700 грн. - забезпечення участі вихованців в обласних конкурсах «Знай і люби свій край», «За нашу свободу»;
- 800 грн.– проведення виставок та майстер-класів дітям внутрішньо переміщених осіб.
Робота Інклюзивно-ресурсного центру з дітьми з особливими освітніми потребами
У зв’язку зі збройною агресією рф проти України усі заходи на базі ІРЦ Любешівської селищної ради у 2022 році проводилися дистанційно, а саме:
- онлайн-консультація «Інклюзивне освітнє середовище: управлінський аспект»;
- вебінар для асистентів вчителя на тему «Документація асистента вчителя»;
- семінар на тему «Про особливості організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році»;
- проведення просвітницьких заходів з питань включення дитини у соціальну активність, набуття соціально-побутових та освітніх навичок;
- семінар на тему «Складання індивідуальної програми розвитку для учнів з особливими освітніми потребами, що навчаються в інклюзивних класах»;
- семінар-практикум на тему «Психологічні аспекти формування готовності педагогів до професійної діяльності в умовах інклюзивного освітнього середовища»;
- семінар на тему «Особливості організації діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та спеціальних закладів загальної середньої освіти відповідно до змін нормативно-правової бази: управлінський та методичний аспекти»;
- семінар на тему «Знаходження підтримки у важкі часи».
Також на базі ІРЦ Любешівської селищної ради у 2022 році у офлайн-режимі були проведені святкові тематичні заняття до дня Святого Валентина «Сердечко в день Святого Валентина», заняття «Різдвяна казка» спільно із Благодійним фондом «Дитяча місія. Україна», які фахівці Інклюзивно-ресурсного центру проводили із залученням спонсорів.
Усі заходи відповідно до Комплексної програми були проведені згідно чинного законодавства.
Загалом на реалізацію заходів Комплексної програми розвитку освіти Любешівської селищної ради на 2022-2026 роки у 2022 році з селищного бюджету витрачено коштів на суму 81328 грн.
Управлінням гуманітарної політики та закладами освіти, незважаючи на умови воєнного стану, поступово реалізується виконання заходів, передбачених Комплексною програмою розвитку освіти Любешівської селищної ради на 2022-2026 роки.