КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА
Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини– збір та інтерпретація інформації про особливості розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб та визначення її освітніх труднощів, розроблення рекомендацій щодо її індивідуальної освітньої траєкторії, модифікації чи адаптації освітньої програми (навчальних предметів), організації освітнього середовища, особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг
Напрями комплексної оцінки:
1. Оцінка фізичного розвитку дитини. Під час її проведення визначаються такі критерії:
-
рівень загального розвитку дитини та його вплив на фізичну та рухливу активність і освітню діяльність;
-
відповідність віковим нормам;
-
розвиток дрібної моторики;
-
способи пересування тощо.
За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо облаштування освітнього середовища (простору), адаптації/модифікації навчальних програм.
2. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини. Під час її проведення визначаються такі критерії:
-
рівень розвитку та використання вербальної/невербальної мови;
-
наявність мовленнєвих порушень та його структура;
-
вплив мовленнєвого розвитку на опанування навчальних програм і розвиток комунікативних навичок тощо.
За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо адаптації/модифікації навчальних програм, застосування корекційно-розвиткового складника в освітніх програмах.
3. Оцінка когнітивної сфери дитини. Під час її проведення визначаються такі критерії:
-
рівень сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;
-
вплив когнітивної сфери на освітню діяльність.
За результатами визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо адаптації/модифікації навчальних програм, застосування корекційно-розвиткового складника в освітніх програмах.
4. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини. Під час її проведення визначаються такі критерії:
-
здатність до вольового зусилля;
-
схильності до проявів девіантної поведінки та її причини;
-
психологічний стан особи;
-
вплив емоційно-вольової сфери на освітню діяльність.
За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації для фахівців, що надають корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги, практичного психолога та соціального педагога закладу освіти.
5. Оцінка освітньої діяльності дитини.
Вона проводиться за всіма напрямами з урахуванням критеріїв формування вмінь та навичок, впливу встановлених особливих освітніх потреб на рівень сформованості знань, умінь, навичок відповідно до вікових особливостей особи.
6. Оцінка за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими (у разі потреби).
Документи, які необхідні для проведення комплексної оцінки.
-
документи, що посвідчують особу заявників;
-
письмова згода на обробку персональних даних.
-
свідоцтво про народження дитини;
-
інші документи, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка;
-
індивідуальна програма реабілітації (у разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю).
-
також за потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники.
Якщо дитина з ООП здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
-
психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником закладу освіти;
-
зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для осіб, які здобувають загальну середню освіту), малюнки, інші результати навчання, виховання та розвитку особи;
-
документи щодо додаткових обстежень особи;
-
копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.