A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління гуманітарної політики
Любешівської селищної ради

ЦІЛІСНА ПОЛІТИКА У ШКОЛАХ ПРО БЕЗПЕЧНЕ ОНЛАЙН-СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ ДІТЕЙ: МРІЯ ЧИ РЕАЛЬНІСТЬ? РОЛЬ ОСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ ТА ВЧИТЕЛІВ У ФОРМУВАННІ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ

Дата: 07.06.2023 09:41
Кількість переглядів: 23

Фото без опису

96% дітей, які старші 10 років, активно користуються інтернетом. Згідно з дослідженням вони проводять в мережі від 3 до 6 годин на день. Із переходом на дистанційне навчання школярі в інтернеті не тільки розважаються, а й навчаються. Незважаючи на корисну складову, в онлайн-світі є велика кількість ризиків, зокрема насильства над дітьми.

Учителям та працівникам освіти важливо розуміти, які небезпеки можуть трапитися в інтернеті, щоб попіклуватися про профілактику цих загроз. Для створення та організації безпечного освітнього середовища вчителі мають засвоїти інформаційно-цифрові навички.

Українське дослідження показало, що здебільшого (76%) діти бачили дорослий контент у рекламі на звичайних сайтах. Майже чверть з них (23,5%) комунікували із незнайомцями в інтернеті, які просили надіслати фото/відео оголеного тіла, також могли надіслати такий контент дитині тощо. Водночас 44% школярів ні з ким не поділилися ситуацією, що з ними трапилася. Із тих, хто поділився, 77% розповіли про це другу або подрузі. Детальніше із дослідженням можна ознайомитися за посиланням.

безпека шкіл кібербезпека

Учителям важливо концентруватися на запобіганні онлайн-ризиків у роботі з учнями. Наприклад, робити соціально-емоційне навчання складовою уроків, аби розвивати в дітей розуміння і керування емоціями (зокрема агресією), набуття навичок комунікації та вирішення конфліктів.

Якщо ж удосконалювати цифрові навички та компетентності учнів, інтернет стане не лише загрозою, але і потужним інструментом розвитку та опановування терабайтів доступної інформації. Цифрові навички потрібні насамперед учителям для того, щоб знати ризики онлайн-світу, можливості мережі та розуміти контекст, у якому перебувають учні. 

Профілактична робота щодо безпеки дітей в інтернеті — інформування, запобігання та мінімізація негативного впливу онлайн-ризиків.

Що потрібно вчителю для організації безпечного від онлайн-ризиків освітнього середовища в навчальному закладі? Громадська організація #stop_sexтинг пропонує комплекс «трьох елементів»: учителі, батьки та діти.

Вчителі

Щоб розуміти, з якими онлайн-ризиками стикаються діти, які існують наслідки, етапи реагування, шляхи запобігання, вчителям потрібно підвищувати кваліфікацію. Наприклад, проходити відповідні курси — stop-sexting.in.ua/adult/vchytysia/, стежити за дослідженнями — annualreport2022.iwf.org.uk/, організовувати та брати участь у профільних заходах. 

Для вчителя також важливо дотримуватися певних правил та рекомендацій, щоб бути прикладом для дітей та колег: мати добру репутацію та комунікацію онлайн, оновлювати та поглиблювати знання щодо онлайн-безпеки та сучасних загроз для дітей в інтернеті тощо.

Співпраця з батьками — найефективніший спосіб захисту дітей у цифровому середовищі. 

Поради щодо співпраці батьків та вчителів: 

  • проводити регулярні освітні заходи для батьків про онлайн-безпеку дітей; 
  • залучати колег або спеціалістів до освітніх заходів;
  • запрошувати батьків до позакласних заходів; 
  • поширювати у спільних чатах корисні тематичні матеріали та новини;
  • знати, куди звертатися у разі насильства над дитиною в інтернеті та як реагувати на такі випадки.

Робота з дітьми

Для запобігання сексуальному насильству, експлуатації в інтернеті, протидії іншим ризикам учителі можуть проводити профілактичні заняття з учнями. Уроки для різного віку можна знайти тут — stop-sexting.in.ua/adult/uroky/

Дослідження про ефективність освітньої кампанії #stop_sexтинг показало, що тематичні уроки мають бути регулярними (1-2 рази на рік), адже діти схильні переоцінювати власну компетентність щодо онлайн-поведінки. Також необхідно забезпечувати супровід дітей після уроку, наприклад, проводити додаткові практикуми (навчати учнів налаштувати безпеку та приватність на власних гаджетах та у профілях соціальних мереж на уроці інформатики).

Для того, щоб цілісна політика про безпечне онлайн-середовище для дітей була доступною для кожного освітнього закладу, громадська організація #stop_sexтинг у партнерстві з ChildFund Deutschland за фінансової підтримки ChildFund Korea завершила пілотування освітньої програми «Безпечне онлайн-середовище у закладі освіти» в 11 школах України. Уже у вересні буде презентоване навчання для всіх регіонів України, а зараз можна залишати заявку на сайті.

Про #stop_sexтинг:

#stop_sexтинг – найбільша в Україні громадська організація про захист дітей в інтернеті. Здобула премію Глобального договору ООН та загалом навчила понад 800 тис. дітей та батьків. У межах інформаційної кампанії торкнулася мільйонів українських родин, а також створила першу в країні консультаційну лінію щодо безпеки дітей в інтернеті 1545 та психологічну лінію підтримки для дітей та батьків на тему онлайн-ризиків на сайті.


Посилання на проєкт #stop_sexтинг

Сайт: stop-sexting.in.ua/adult/

Instagram instagram.com/stopsexting.ua/

Facebook: facebook.com/stopsextingua/

YouTube: youtube.com/StopSextingUkraine

TikTok: tiktok.com/@stopsexting

 

Джерело: https://mon.gov.ua/ua/news/cilisna-politika-u-shkolah-pro-bezpechne-onlajn-seredovishe-dlya-ditej-mriya-chi-realnist-rol-osvitnih-zakladiv-ta-vchiteliv-u-formuvanni-bezpechnogo-internetu


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень