ЗВІТ про результати діяльності комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Любешівської селищної ради за 2021 рік
ЗВІТ
про результати діяльності комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Любешівської селищної ради
за 2021 рік
Інклюзивно-ресурсний центр розміщений в приміщенні пришкільного гуртожитку опорного закладу загальної середньої освіти «Любешівський ліцей» (44201, вул. Незалежності, буд. 39, смт Любешів, Камінь-Каширський район, Волинська область). Загальна площа приміщення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Любешівської селищної ради становить 71.52 кв. м.
Загалом для функціонуваня ІРЦ облаштовано: кабінет ЛФК, кабінет директора, спільний кабінет практичних психологів, вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога, санвузол, душова, тамбур, у коридорі облаштована зона очікування для батьків.
У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, Постановою Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр” зі змінами, іншими актами законодавства та Статутом.
Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
1) проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2) надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
3) консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
4) забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру:
у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
5) залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
6) надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
7) визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
8) визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
9) надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
10) інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
11) ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ” за формою, визначеною додатком 1;
12) підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.
Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомчої співпраці.
В ІРЦ Любешівської селищної ради працюють педагогічні працівники:
- директор
- 2 (фахівці-консультанти (практичні психологи))
- (фахівець-консультант (вчитель-дефектолог));
- (фахівець-консультант (вчитель-реабілітолог)).
Вакантні посади:
- (фахівець-консультант (вчитель-логопед));
- (фахівець-консультант (вчитель-дефектолог));
(фахівець-консультант (вчитель-дефектолог)).
В штатному розписі передбачено 9.0 посад педагогічних працівників.
Фінансування комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Любешівської селищної ради здійснюється з двох джерел: з місцевого бюджету (оплата праці обслуговуючого персоналу, комунальні послуги, відрядження, оплата мережі інтернет та придбання інших засобів для діяльності установи) та субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції. Видатки по місцевому бюджету у 2021 році становили 116 140,09 грн. З них:
видатки на заробітну плату з нарахуваннями: 41 678,32 грн; капітальні видатки: 30 000 грн (ноутбуки, принтер, ламінатор). Видатки на заробітну плату з нарахуваннями педагогічних працівників становили 1 024 941, 97грн. Станом на 01 січня 2022 року заборгованість по оплаті праці працівникам центру відсутня.
ІРЦ взаємодіє з педагогічними працівниками закладів дошкільної та загальної середньої освіти з метою раннього виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, підвищення фахової майстерності шляхом проведення засідань за круглим столом, майстер-класів та тренінгів. Фахівці беруть участь в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах освіти, моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
Важливим аспектом діяльності ІРЦ є надання консультативно-психологічної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами. З цією метою з батьками проводяться індивідуальні консультації, майстер-класи та практичні заняття, консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів освіти та зарахування до них. Всього надано фахівцями 1082 консультації.
Значна увага в ІРЦ приділяється підвищенню професійного рівня фахівців. З цією метою фахівці відвідують тренінги, семінари, вебінари, майстер-класи із застосування сучасної спеціальної педагогіки та психології.
Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Любешівської селищної ради забезпечена сучасними міжнародними валідними методиками, а саме:
- CASD – скринінгова шкала розладів аутичного спектра, яка пропонує швидкий і надійний метод діагностики дітей з аутизмом;
- WISC–IV – шкала інтелекту Векслера для дітей – це стандартизована методика для вимірювання інтелекту у дітей віком від 6 до 16 років. Особливості та переваги WISC-IV – це оцінювання здібностей та потенціал людини (текучий інтелект), а також набуті знання і навички (кристалізований інтелект). Також вимірює вербальний інтелект, сприйняття і мислення, швидкість обробки інформації, робочу пам’ять; діагностує як розумову відсталість так і обдарованість;
- PEP-3 – це психоосвітній профіль: індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей із розладами аутичного спектра – методика, що дозволяє оцінити сукупність нерівномірно представлених сильних і слабких з погляду навчання сторін дитини, характерних для РАС та пов’язаних із ним порушень розвитку;
- Leiter-3 – (мінародна шкала продуктивності Лейтера) – це методика, що дозволяє оцінити невербальний інтелект і функціонування нейропсихологічних процесів, що лежать в його основі.
- Conners-3 – це набір шкал для оцінки розладу дефіциту уваги і гіперактивності (РДУГ) і його найбільш поширених супутніх проблем і розладів у дітей та підлітків.
Всього з 01.01.2021 року по 31.12.2021 року комплексну оцінку розвитку пройшли 76 дітей. В 17 ЗЗСО Любешівської селищної ради організовано інклюзивне навчання для 63 дітей, 27 дітей здобувають освіту за індивідуальною формою та 12 дітей нашої громади навчаються в закладах спеціальної освіти. Фахівці комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Любешівської селищної ради, а саме: практичні психологи Фальчик Марія Василівна, Михалик Юлія Андріївна, вчитель-реабілітолог Сікорська Катерина Віталіївна, вчитель-дефектолог Жилко Ольга Вікторівна проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з метою визначення її особливих потреб за участі батьків, надають консультативну та психологічну допомогу, проводять бесіди з батьками. Вони надають також психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, які перебувають на обліку в ІРЦ, шляхом проведення індивідуальних та групових занять. За період роботи з 01.01.2021 року по 31.12.2021 року фахівцями всього проведено 2 562 заняття.
Діяльність інклюзивно-ресурсного центру протягом звітного періоду здійснювалась систематично та цілеспрямовано на підтримку сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами. А саме, виявлення та корекція порушень у розвитку дітей раннього віку; ознайомлення батьків (законних представників) дитини з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дитині; надання корекційно-розвиткових послуг; надання консультацій щодо організації навчально-виховного процесу; консультування батьків (законних представників) дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти та зарахування до цих закладів; надання консультативно-психологічної допомоги та проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами з метою формування позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
ЗВІТ
про результати діяльності комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Любешівської селищної ради
за 2021 рік
Інклюзивно-ресурсний центр розміщений в приміщенні пришкільного гуртожитку опорного закладу загальної середньої освіти «Любешівський ліцей» (44201, вул. Незалежності, буд. 39, смт Любешів, Камінь-Каширський район, Волинська область). Загальна площа приміщення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Любешівської селищної ради становить 71.52 кв. м.
Загалом для функціонуваня ІРЦ облаштовано: кабінет ЛФК, кабінет директора, спільний кабінет практичних психологів, вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога, санвузол, душова, тамбур, у коридорі облаштована зона очікування для батьків.
У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, Постановою Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр” зі змінами, іншими актами законодавства та Статутом.
Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
1) проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2) надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
3) консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
4) забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру:
у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
5) залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
6) надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
7) визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
8) визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
9) надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
10) інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
11) ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ” за формою, визначеною додатком 1;
12) підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру.
Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомчої співпраці.
В ІРЦ Любешівської селищної ради працюють педагогічні працівники:
- директор
- 2 (фахівці-консультанти (практичні психологи))
- (фахівець-консультант (вчитель-дефектолог));
- (фахівець-консультант (вчитель-реабілітолог)).
Вакантні посади:
- (фахівець-консультант (вчитель-логопед));
- (фахівець-консультант (вчитель-дефектолог));
(фахівець-консультант (вчитель-дефектолог)).
В штатному розписі передбачено 9.0 посад педагогічних працівників.
Фінансування комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Любешівської селищної ради здійснюється з двох джерел: з місцевого бюджету (оплата праці обслуговуючого персоналу, комунальні послуги, відрядження, оплата мережі інтернет та придбання інших засобів для діяльності установи) та субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції. Видатки по місцевому бюджету у 2021 році становили 116 140,09 грн. З них:
видатки на заробітну плату з нарахуваннями: 41 678,32 грн; капітальні видатки: 30 000 грн (ноутбуки, принтер, ламінатор). Видатки на заробітну плату з нарахуваннями педагогічних працівників становили 1 024 941, 97грн. Станом на 01 січня 2022 року заборгованість по оплаті праці працівникам центру відсутня.
ІРЦ взаємодіє з педагогічними працівниками закладів дошкільної та загальної середньої освіти з метою раннього виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, підвищення фахової майстерності шляхом проведення засідань за круглим столом, майстер-класів та тренінгів. Фахівці беруть участь в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах освіти, моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
Важливим аспектом діяльності ІРЦ є надання консультативно-психологічної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами. З цією метою з батьками проводяться індивідуальні консультації, майстер-класи та практичні заняття, консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів освіти та зарахування до них. Всього надано фахівцями 1082 консультації.
Значна увага в ІРЦ приділяється підвищенню професійного рівня фахівців. З цією метою фахівці відвідують тренінги, семінари, вебінари, майстер-класи із застосування сучасної спеціальної педагогіки та психології.
Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Любешівської селищної ради забезпечена сучасними міжнародними валідними методиками, а саме:
- CASD – скринінгова шкала розладів аутичного спектра, яка пропонує швидкий і надійний метод діагностики дітей з аутизмом;
- WISC–IV – шкала інтелекту Векслера для дітей – це стандартизована методика для вимірювання інтелекту у дітей віком від 6 до 16 років. Особливості та переваги WISC-IV – це оцінювання здібностей та потенціал людини (текучий інтелект), а також набуті знання і навички (кристалізований інтелект). Також вимірює вербальний інтелект, сприйняття і мислення, швидкість обробки інформації, робочу пам’ять; діагностує як розумову відсталість так і обдарованість;
- PEP-3 – це психоосвітній профіль: індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей із розладами аутичного спектра – методика, що дозволяє оцінити сукупність нерівномірно представлених сильних і слабких з погляду навчання сторін дитини, характерних для РАС та пов’язаних із ним порушень розвитку;
- Leiter-3 – (мінародна шкала продуктивності Лейтера) – це методика, що дозволяє оцінити невербальний інтелект і функціонування нейропсихологічних процесів, що лежать в його основі.
- Conners-3 – це набір шкал для оцінки розладу дефіциту уваги і гіперактивності (РДУГ) і його найбільш поширених супутніх проблем і розладів у дітей та підлітків.
Всього з 01.01.2021 року по 31.12.2021 року комплексну оцінку розвитку пройшли 76 дітей. В 17 ЗЗСО Любешівської селищної ради організовано інклюзивне навчання для 63 дітей, 27 дітей здобувають освіту за індивідуальною формою та 12 дітей нашої громади навчаються в закладах спеціальної освіти. Фахівці комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Любешівської селищної ради, а саме: практичні психологи Фальчик Марія Василівна, Михалик Юлія Андріївна, вчитель-реабілітолог Сікорська Катерина Віталіївна, вчитель-дефектолог Жилко Ольга Вікторівна проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з метою визначення її особливих потреб за участі батьків, надають консультативну та психологічну допомогу, проводять бесіди з батьками. Вони надають також психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, які перебувають на обліку в ІРЦ, шляхом проведення індивідуальних та групових занять. За період роботи з 01.01.2021 року по 31.12.2021 року фахівцями всього проведено 2 562 заняття.
Діяльність інклюзивно-ресурсного центру протягом звітного періоду здійснювалась систематично та цілеспрямовано на підтримку сімей, які виховують дітей з особливими освітніми потребами. А саме, виявлення та корекція порушень у розвитку дітей раннього віку; ознайомлення батьків (законних представників) дитини з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дитині; надання корекційно-розвиткових послуг; надання консультацій щодо організації навчально-виховного процесу; консультування батьків (законних представників) дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти та зарахування до цих закладів; надання консультативно-психологічної допомоги та проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами з метою формування позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)