Виставка осінніх композицій вихованців ІРЦ
При виборі даних композицій враховувалися вікові можливості та психофізичні особливості дітей з особливими освітніми потребами.
Заняття з використанням природніх матеріалів сприяють розвитку в дітей відчуття прекрасного, формуванню естетичних смаків, вмінню цінувати красу і багатство рідної природи, мають величезний пізнавальний потенціал.
У зв’язку з цим, ми організовували спостереження дітей за об’єктами та явищами навколишнього середовища, сприяли вдосконаленню вмінь образотворчої діяльності. Зокрема, дітей зацікавлювали процесом образотворення та його результатами, навчали сприймати різні об’єкти довкілля, виділяти частини в цілому, визначати колір.
Наші заняття були спрямовані на формування та розвиток наочно-дійового мислення; зорового, слухового, дотиково-рухового сприймання; просторової орієнтації; розвитку мовлення. Також в процесі занять ми розвивали дрібну моторику рук дітей та зміцнювали м’язи пальчиків, формували вміння тримати олівець, ручку, ножиці.
Під час виготовлення виробів наші вихованці виконували практичні дії за наслідуванням, за зразком та словесною інструкцією.
В процесі виготовлення даних виробів у наших діток формувалися та розвивалися вміння з’єднувати кінці паличок, защипувати краї пальцями, відтягують дрібні частини, з’єднувати їх прикладанням і притискуванням, передавати розмір, форму, характерну будову та особливості зображувальних предметів.
На початку кожного заняття діти розглядали зразок предмета чи його зображення, визначали розмір, форму виробу та окремих його частин. Ми показували послідовність виготовлення виробу, ознайомлювали дітей з інструментами, матеріалами, які стануть у пригоді під час роботи.
Також під час творчої роботи у дітей формувалися та розвивалися вміння правильно користуватися ножицями, клеєм, пензлем, кольоровим папером, природнім матеріалом. Якщо ми бачили, що дітям складно самостійно користуватися ножицями – підготовлювали необхідні деталі перед початком заняття.
Під час занять діти ознайомлювалися з використанням різноманітного приладдя (фарб, олівців, пензлів, фломастерів), кольорами та формами предметів, розрізняти їх, вчилися визначати просторові відношення – низ, верх, ліворуч, праворуч.
Ми навчили дітей добирати матеріал та інструменти, виконувати роботу за інструкцією педагога, удосконалили навички роботи з природнім матеріалом, розвивали творчість, тактильні відчуття, увагу, спостережливість, виховували охайність, естетичні смаки, самостійність, вміння оцінювати виконану роботу.
Попри особливості психофізичного розвитку ми в черговий раз переконались в тому, що наші діти є дуже креативними та винахідливими.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)