Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини
Комплексна оцінка - збір та інтерпретація інформації про особливості розвитку особи з метою визначення її особливих освітніх потреб та визначення її освітніх труднощів, розроблення рекомендацій щодо її індивідуальної освітньої траєкторії, модифікації чи адаптації освітньої програми (навчальних предметів), організації освітнього середовища, особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.
Комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини проводять за такими напрямами:
- фізичний розвиток (рівень загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвиток дрібної моторики, спосіб пересування тощо)
- мовленнєвий розвиток (рівень розвитку і використання вербальної/невербальної мови, наявність мовленнєвого порушення та його структури)
- когнітивна сфера (рівень сформованості пізнавальних процесів (сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага))
- емоційно-вольова сфера (здатність до вольового зусилля, схильність до проявів девіантної поведінки та її причини)
- освітня діяльність (рівень сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми). Перед проведенням комплексної оцінки керівник (директор) інклюзивно-ресурсного центру або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів:
- документи, що посвідчують особу заявників;
-
свідоцтво про народження дитини;
інші документів, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка. У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації.